Ръководство за изграждане на маркетингова стратегия в 7 лесни стъпки
- Дефинирайте бранда си
Накратко това означава да си отговорим на въпроса – Защо брандът ни съществува? Но това не е никак лесна и проста задача. Трябва да се разровим много надълбоко, за да открием нашето уникално продажбено предложение. Когато знаем точно какво предлагаме на потребителите, можем да определим ясно и конкретно какви техни нужди задоволява продукта ни, какви проблеми решава и така плавно да преминем към следващата стъпка.
- Изградете идеалния си клиент – buyer persona
Определянето на перфектния клиент е нелека задача, но е от съществена важност за бъдещата ни дигитална стратегия. Помислете до кого искате да достигнете с посланието си онлайн. Дефинирайте персонализирана персона както по демографски характеристика, така и по мотивация защо да избере Вашия бранд, по нужди и болки, които да облекчите с Вашия продукт. Според спецификите на продукта може да имате няколко персони, към които да насочвате комуникациите си. Има не малко безплатни онлайн инструменти, които да ви помогнат в изграждането им.
- Поставете си разУМНИ цели
Съветваме Ви при обособяването на целите си – краткосрочни и дългосрочни такива – да се стремите те да отговарят на следните 5 характеристики:
- Специфични – поставяйте максимално конкретни цели в детайли;
- Измерими – важно е всяка поставена цел да може да бъде измерена с точност;
- Постижими – целта ви също трябва да бъде реалистична и постижима, за да бъде успешна. Всички искаме да можем да летим, но природата смята друго.
- Релевантни - уверете се, че целта ви има значение за вас, за вашата компания и е в съответствие с други съответни цели. Задайте си няколко въпроса - Струва ли си наистина? / Подходящият момент ли е? / Целта съвпада ли с другите ни усилия / нужди? / Приложима ли е в настоящата социално-икономическа среда? - отговорите трябва да са положителни;
- Срочни /ограничени във времето/ - вашите цели се нуждаят от целева дата, краен срок, върху който да се съсредоточите.
- Изберете най-подходящите за вас дигитални стратегии
Фокусирайте се върху техниките, които предлагат най-много стойност за Вашия бизнес. Не винаги най-актуалните и модерни стратегии са печеливши за всички.
- Определете бюджет за дигитален маркетинг
Проучете цените на маркетинг услугите на пазара, за да предвидите реалистичен бюджет за вашите бъдещи дигитални изяви. Имайте предвид, че рекламния бюджет за всяка една бизнес сфера е специфичен и зависи от много други фактори – конкуренция, големина на пазара, ключови думи и т.н.
- Подложете стратегията си на обсъждане
Планирайте добре всичко – разходи за реклама, медиа планер, тон на изказа – и го обсъдете с колегите си. С толкова много творчески и технически талант в една организация, има смисъл само да хвърлите част от идеите си в една и съща стая и да видите какво ще се случи. Две глави мислят по-добре от една. Ами пет глави?
- Стартирайте кампаниите си
Следвайте плана си и стартирайте кампаниите чрез всички предвидени канали. Уверете се, че каналите ви имат подходящ тракинг инструмент, настроен за целите на кампаниите Ви. Вашият сайт, например, трябва да има инсталиран тракинг код на Google Analytics.
Бонус: Не забравяйте да наблюдавате и измервате ефективността на Вашите стратегии, като проследявате тяхното изпълнение, и да оптимизирате своевременно при необходимост.
Следвайки тези лесни 7 стъпки, можете да стартирате първата си онлайн маркетингова кампания. Ако имате нужда от помощ за създаването на Вашата дигитална маркетингова стратегия (или искате да създадете най-добрата), помислете за външни услуги за дигитален маркетинг, като например от Дев Скейл.